• Salg
  • Markedsføring

Vær særlig opmærksom på 2 SEO-trends i år

De fleste købsrejser starter på søgemaskiner. Navnlig to trends afgør i 2022, om kunderne laver et pitstop på din hjemmeside på den digitale motorvej
  • 05.03.2022
  • Andreas Bach-Laursen Michael Krag-Svendsen

Del artikel

De fleste købsrejser starter på søgemaskiner. Navnlig to trends afgør i 2022, om kunderne laver et pitstop på din hjemmeside på den digitale motorvej

Ifølge Google starter 71 pct. af alle B2B-indkøbere deres købsrejse på søgemaskinerne, og de foretager i snit 12 søgninger, før de klikker ind på en hjemmeside. Søgemaskineoptimering (SEO) har derfor afgørende betydning for, hvor og hvordan du ligger i søgeresultaterne – også på B2B-markedet.

Siden Googles søgemaskine så dagens lys i 1998, er der sket meget. Den bagvedliggende algoritme inddrager i dag mere end 200 parametre, som har betydning for, hvordan Google vurderer og rangerer din hjemmeside. Udviklingen går stærkt og algoritmen bliver mere og mere sofistikeret.

Få nyheder og trends inden for salg og marketing direkte i din mailbox.