Det trigger B2B-indkøbere på

Hvor vigtigt er virksomheders omdømme for at blive valgt som leverandør, og hvordan driver du bedst købsprocessen fremad? Find svarene her
Salg og marketing er på en fælles mission for at få B2B-indkøbere i hele verden til at trykke på købsknappen.
Det viser TACK International´s nye globale undersøgelse af 'indkøberes syn på salg og sælgere'.
Men på trods af navnet er rapporten også interessant læsning for dig i marketing. Rapporten dokumenterer nemlig betydningen af et velfungerende website, da indkøbere foretrækker at researche produkter og services bag skærmen. Og har du først vækket interessen, er e-mail-marketing den mest yndede kanal til at udforske produkter og services yderligere.
Det betyder langt fra, at salgsstyrken er ligegyldig. Tværtimod. Men de kommer ofte i anden eller tredje bølge, hvor de mest påskønnede kvaliteter er evnen til at skabe relationer og lytte til og forstå kundens behov. Her er de tre vigtigste dyder: ærlighed, kommunikationsevner og en rådgivende tilgang.
Og hvilke dyder og kompetencer skal I så slå på for at komme på indkøberens shortlist? Top tre er præget af de hårde parametre som brancheerfaring, virksomhedens konkrete ekspertise og herefter virksomhedens brand og omdømme. Pris og kvalitet kommer helt ned på en syvende-ottende plads, mens sidstepladsen er ESG-parametre som diversitet, lighed og inklusion.
Læs mere i undersøgelsen, der dækker 1.600 respondenter i 16 lande.