Forretningsorienteret BI- og analysekonsulent

Du får en helt central position i organisationen som del af vores marketing- og kommunikationsteam med 5 kolleger. I teamet har du ansvaret for at vedligeholde og udvikle vores Power BI-løsning og supportere dine kolleger med relevante tal, undersøgelser og analyser af enhver art.
Alle i teamet har en forretningsorienteret tilgang til hverdagen, der er præget af lige dele ad hoc- som faste driftsopgaver. Vi er nemlig i konstant udvikling, så vi kan levere det bedste produkt til vores medlemmer – bl.a. en avanceret lønstatistik og -beregner, der bruges af over 20.000 om året.
Dine opgaver
Din kerneopgave bliver at udvikle, vedligeholde og løfte vores datagrundlag, så hele organisationen kan arbejde endnu mere forretningsorienteret. Det betyder bl.a., at du skal:
- Drive og videreudvikle vores Power BI-løsning
- Udforme, udsende og analysere spørgeskemaundersøgelser
- Omsætte data til klare konklusioner og rapporter
- Bidrage til et solidt datafundament via data warehouse/data lake
- Samarbejde tæt med både it, marketing, medlemsservice og ledelse om datadrevne beslutninger
Du vil opleve en arbejdsdag, hvor to dage sjældent er ens – og hvor din evne til at skabe overblik, struktur og indsigt gør en markant forskel for medlemmernes oplevelse og for vores strategiske retning.
Din profil
Din uddannelsesbaggrund er ikke vigtig, men det er dit mindset. Det vigtigste er, at du er nysgerrig og har mod og lyst til at arbejde med data, forretning og formidling.
Det er en fordel, hvis du:
- Har et par års erfaring med Power BI
- Har arbejdet med Enalyzer eller et lignende analyseværktøj
- Kender til data warehouse/data lakes
- Har erfaring med Microsoft Dynamics CRM
- Er stærk i Excel og generelt solid i Office-pakken
Hos os får du mulighed for både at stå stærkt alene og udvikle dig i et team, hvor sparring og samarbejde er en naturlig del af hverdagen.
Du får
- Et fagligt stærkt miljø, hvor du får ansvar
- Et uformelt og professionelt arbejdsmiljø med plads til grin og faglige diskussioner
- Moderne og nyrenoverede lokaler i Rødovre tæt på offentlig transport
- Pensionsordning, sundhedsforsikring, tandforsikring, frokostordning og fri parkering
- Løn efter kvalifikationer
Ansøgning og kontakt
Har du spørgsmål, er du velkommen til at kontakte teamleder Michael Godt på mgo@businessdanmark.dk eller 4091 6114.
Business Danmark er den eneste fagforening med 100 % fokus på salg og marketing, der giver vores 27.500 medlemmer faglig udvikling og juridisk tryghed.