Masterclass: Digital Marketing & Innovation  

Marketing er og bliver endnu mere digitalt, og denne Masterclass klæder dig bedre på til at indgå i og løfte virksomhedens digitale udfordringer.
Masterclass: Influencer Marketing fra A til Z

Digitalisering er central for de fleste virksomheder, og det stiller høje krav til marketing-ansvarlige, -projektledere, – medarbejdere, som i øget grad skal udvikle deres digitale viden.

Marketing, produkter og services integreres

Mange marketing-medarbejdere oplever, hvordan deres virksomheder & brands i øget grad udvikler digitale services som et kerne-element af deres produkt, og dermed markedstilgang. Marketing skal derfor i øget grad medvirke i ”digitale” projekter ifbm. forretningsudvikling og den digitale transformation af virksomheden.

Masterclass’en giver dig en øget digital viden samt en propfyldt værktøjskasse indenfor digital innovation/business development/transformation, så du efter teori og praktisk træning kan udvikle din digitale forretning og styre din virksomheds digitale omstilling.

Indhold:

  • Digital strategi & forretningsudvikling – hvordan udvikler du en strategi, der involverer de digitale dele af forretningen.
  • Digital disruption & innovation – forstå hvad er det i praksis? hvordan udvikles det?
  • Digital transformation, og de muligheder som nye teknologier giver dig og din virksomhed, fx kunstig intelligens (AI), mobilitet, IOT & robotter
  • E-Commerce; platforme, digitalt salg & markedsføring
  • Nye metoder i agile development/agile metoder/OKR– og udvikling af kultur, governance og organisering
  • Vi anvender ofte case-materiale, bla. Fra IMD om Matas

Det lærer du:

  • At forstå de overordnede digitale trends & teknologier der påvirker dit marked, dine kunder og din virksomheds forretningsstrategi.
  • At sparre i udviklingen af digitale services, indgå ligeværdigt i digitale udviklings-projekter.
  • At forstå dynamikker og virkemidler bag digital disruption, der anvender kunstig intelligens, robotter og andre nye teknologier.
  • At læse og udvikle digitale strategier; hvordan de understøtter og kan indgå i virksomhedens forretningsstrategi.

Målgruppe:

Masterclass’en er skræddersyet til dig, der arbejder kommunikation & marketing, og vil forstå de digitale muligheder og deltage i virksomhedens forretningsudvikling. Måske vil du gerne udvikle dit ansvarsområde, komme tættere på forretningen og forstå de digitale muligheder, men mangler viden og værktøjer til at komme videre.

Dit erfaringsniveau er ikke afgørende, men du skal være drevet af ønsket om at udvikle virksomhedens digitale muligheder – både strategisk, taktisk og operationelt. Undervisningen er tilpasset erfaringsniveau og branchesammensætning på det enkelte hold, og afvikles som en blanding mellem teori, praksis, simuleringer, cases og øvelser.

Kurset udbydes af Dansk Markedsføring og du får 20% rabat som Business Danmark medlem

Din pris er 13.995 kr. ex moms (normalpris 15.995 kr.)

København
Torsdag 19. marts 2026 (kl. 08.30-14.30)
Tirsdag 4. april 2026 (kl. 08.30-16.00)
Tirsdag 5. maj 2026 (kl. 08.30-15.00)