Få ledige pladserSvend Brinkmann - OPLEVELSESSAMFUNDET
Det bliver en oplevelse aften ud over det sædvanlige om vigtigheden af at kunne mødes i en fælles virkelighed, der ikke udelukkende er baseret på individuelle oplevelser.
Kampen om vores opmærksomhed
Oplevelsesindustrien, fra turisme til gaming og streamingtjenester og eventbranchen kæmper om vores opmærksomhed. De tilbyder os et væld af oplevelser i bytte for vores opmærksomhed, og dermed er vores (forbrugerens) opmærksomhed blevet en vare.
I oplevelsessamfundet er man også på den ene side krænket, hvis man oplever at være krænket, men på den anden side kan en kritik også altid affejes med henvisning til, at noget bare var en subjektiv oplevelse.
Svend Brinkmann har undersøgt de psykologiske og etiske resultater af et leve i et oplevelsessamfund. For med bedre viden, kan vi agere mere oplyst og frit i forhold til opmærksomhedsøkonomien - og dermed selv styre hvordan og hvor, vi bruger vores opmærksomhed.